Saturday, February 23, 2019

Exit Herken ouderverstoting

Het heeft ruim 4 jaar geduurd, maar vandaag ben ik eindelijk geblokkeerd op de Facebook groep Herken Ouderverstoting. Een voornamelijk Nederlandse groep met meer dan 3000 leden.
Hun aanpak rondom de problematiek van ouderverstoting staat echter niet gelijk aan mijn visie en blijkbaar is dit reeds verschillende malen een doorn in het oog van hun aanvoerder A.M. van Mackelenbergh. Naar verluit is dit eerder een algemene tendens dan een persoonlijke vete.

Wie zich namelijk niet aansluit bij haar "denkpatroon", bij haar manier van handelen wordt in het kamp geplaatst bij andere, die hier ook tegeningaan. Elke uitspraak, elke reactie wordt vervolgens met de grond gelijk gemaakt. Wie herkent dit gedrag???

Wie ontdekt waar we dit gedraag ook nog zijn tegengekomen? Sterker nog, wie herkent niet aleen ouderverstoting, maar wie herkent ook het patroon wat zich vaak bij onze ex-partners voordoet?
Vermits ik zelf niet haatdragend ben, wens ik de ganse organisatie achter Herken Ouderverstoting veel succes bij het symposium wat ze aanstaande maandag 25/02 organiseren.
Dr. Craig Childress zal er onder andere komen spreken, samen met nog een aantal andere hooggeplaatsten. Dr. Craig Childress die net vanuit zijn expertise spreekt over pathogeen ouderschap, over een jeugdtrauma vanuit een onderontwikkelde empathie, enz.

Hopelijk dat de taalbarriere en een vriendelijke glimlach de lading dekt.
Na een eerdere bedreiging enkele weken geleden, ontving ik ook vandaag weer een waarschuwings e-mail waarin staat dat zelfs de politie en de beveiliging zullen ingeschakeld worden als ik maandag toch opduik op het symposium ....

"Nou, het moet niet erger worden", zeggen ze in Nederland, maar geen nood. Voor mij geen ANGST (Automatisch Negatieve Gedachten Systematisch Toelaten). we leven in Belgie, maar ook in Nederland in een democratie...  Sommige geloven dat "gaslichting" om het met een term te benoemen democratisch is? Daar verschillen we alweer van mening.

En dan kom je plots tot de constatatie dat je helemaal niet de enige bent: Lees hier