Friday, February 1, 2019

Empathie.... een van de belangrijkste begrippen bij ouderverstoting - ZEKER LEZEN

Bron: Dr. Craig Childress - vrij vertaald

Ik zal iets heel belangrijks uit de klinische psychologie delen voor alle verstoten ouders, maar ik ga het off-the-record doen.

De reden dat ik dit off-the-record wil doen, is omdat ik op geen enkele manier of vorm, wil impliceren dat de verstoten ouder iets doet om de gehechtheidspathologie van het kind te creƫren. No way.
Ik wil ook geen verstoten ouders het advies geven over hoe ze hun kind(eren) kunnen houden, wat het kind alleen maar vollediger zou blootstellen aan hun psychologische brutalisatie van hun narcistische / (borderline) / geliefde ouder - we moeten het kind eerst beschermen voordat we kunnen vragen aan het kind om de echtheid te onthullen.

Het kind doet wat het kind moet doen om te overleven.

Klik hier om het volledig artikel te lezen
https://drive.google.com/file/d/1F1rMsAjnw-29jOylbONHlVEAVnxqw-qe/view?usp=sharing




No comments:

Post a Comment