Sunday, March 3, 2019

GEZOCHT: Lieve D.P.


Na een eerste aanvaring, waarbij ik er had voor gezorgd dat mevr. Lieve D.P., samen met mezelf werden ontvangen op het kabinet van minister van justitie, Koen Geens, kreeg ik een 2 tal weken geleden de vraag om af te spreken. Ondertussen zijn alle voorgestelde data verstreken, maar hoorde ik niks meer van Lieve. Sterker nog, ze was ook nog haar eigen voorstel vergeten. Ik maak me dan ook terecht zorgen.
Hoewel, op een aantal andere pagina's op het internet, denkt Lieve dat ze de oplossing tegen ouderverstoting heeft gevonden. Namelijk een artikel uit het Staatsblad... waarin ik d.m.v. schriftvervalsing mijn ontslag heb genomen uit die andere vzw Huis van Hereniging.

Helaas en louter en alleen "ter goeder trouw" haalt mevr. D. P. slechts 1 artikel aan. Een kort overzicht:
- oprichting vzw op 24/12/2014, met 5 bestuursleden,
- 2 bestuursleden nemen ontslag op 09/09/2015
- Zelf nam ik ontslag op 12/03/2016, echter 1,5 jaar later was het ontslag nog niet gepubliceerd in het staatsblad. Het minimum aantal bestuursleden voor een vzw is namelijk 3. Wie kan er rekenen?
De officiele reden: vergeten, waar hebben we dit eerder nog gehoord?

- Een nieuw bestuurslid treed toe op 30/04/2016
- Dat zelfde bestuurslid neemt ontslag op 18/06/2017, vervolgens worden 2 nieuwe bestuursleden aangeduid
- Op 23/01/2018, nemen 3 bestuursleden ontslag,

Allemaal toevaligheden....

Maar het ergste: wat hebben we ondertussen bereikt in onze campagne tegen ouderverstoting? Hoe hebben we constructief gewerkt om ouderverstoting op de landkaart te zetten en sterker nog, hoe hebben we onszelf ondertussen verdiept in de problematiek rondom? Hoeveel ouders hebben we ondertussen geholpen om de problematiek beter te begrijpen?
Wat hebben we constructief bereikt??? "Constru-wat"?


No comments:

Post a Comment