Monday, January 21, 2019

100.000 bezoekers in net geen 4,5 jaar.... Bedankt!


Aan allen die al ooit een bezoek brachten aan mijn blog. Bedankt!!!!

Ouderverstoting is en blijft pyschologische kindermishandeling. Toen het mijzelf in Oktober 2014 overkwam, wist ik niet wat het was. Ik had er zelfs nog nooit over gehoord.

Al snel werd het duidelijk dat dit een ernstig en maatschappelijk probleem was, waarover veel te weinig kennis was in Belgie, in de ons omliggende landen en in de rest van de wereld.

Iets meer dan 4j verder, is de dynamiek, de problematiek en de gevolgen hiervan voor mij zeer duidelijk. Ondertussen heb ik al zo'n 280 ouders gesproken, individueel begeleid of ontmoet in een van de informatiesessies die ik heb gegeven.

Ouderverstoting heeft een ontzettend grote impact op onze kinderen, maar ook op de verstoten ouders. Het is en blijft een emotioneel trauma voor onze kinderen en ook voor onze ouders die er vaak emotioneel aan kapot gaan. Nog steeds, anno 2019 is de aandacht die het krijgt vanuit de politiek, vanuit justitie en in het bijzonder vanuit de hulpverlening onvoldoende. 

Ook de komende jaren zullen we blijven ijveren om hierin verandering te brengen. Stilstaan is namelijk achteruit gaan. Wie mij ECHT kent, die weet dat ik dat niet doe met spandoeken of op de baricade, maar door met mensen SAMEN aan tafel te gaan zitten.

De afgelopen jaren waren niet altijd even makkelijk. Vaak krijg je de wind vanvoor, maar zoals ik al schrijf, we blijven doorgaan. 
#Enkelsamenmakenwehetverschil

Bedankt voor jullie bezoek. :-)

No comments:

Post a Comment