Sunday, November 20, 2016

Hoe het er echt aan toe gaat.... ouderverstoting en jongerenwelzijn

Volgend bericht bereikte mij eerder vandaag.
Bron: anoniem, namen verwijderd.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dag "kind 1",

Ik wilde jou nog graag op de hoogte brengen over het advies dat wij aan de Jeugdrechter geven over jou en "kind 2". Gezien er geen mogelijkheid meer is om jullie nog opnieuw uit te nodigen voor de zitting laat ik het jou mer mail weten.

Jou vraag om jullie dossier af te sluiten heeft mij aan het denken gezet. Ik heb dit dan ook nog eens besproken met mijn team en wij kwamen tot de volgende conclusie.
Indien het dossier afsluit, gaat de oude regeling van de burgerlijke jeugdrechtbank (co-ouderschap) terug in voegen en dat vinden wij geen goed idee. Wij begrijpen echter wel de last voor jullie en jullie vraag om het af te sluiten? Verder denken wij ook dat het inschakelen van nieuwe hulp voor jullie nu niet nuttig is omdat ik het gevoel had dat jullie jullie goed voelen en eigenlijk geen hulp nodig hebben.

Ons voorstel is dan ook dat jullie bij mama verblijven en dat de Jeufdrechter deze regeling nog opvolgt maar dat wij geen opvolging meer doen en ook geen hulp meer aanbieden. Dit wil zeggen dat jullie niet meer bij mij op gesprek komen en dat wij ook geen voorstellen meer doen voor hulp zoals in het verleden.

Je mag dit ook aan "kind 2" doorgeven als je wil want van hem heb ik geen mailadres.
Als je hier nog vragen over hebt, mag je mij zeker bellen of mailen.

Consulent
Sociale Dienst bij de Jeugdrechtbank.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoe is het anno 2016 nog mogelijk dat een consulente zulke uitspraken doet??! Enkel maar de zin "omdat ik het gevoel had dat jullie jullie goed voelen en eigenlijk geen hulp nodig hebben".... dit terwijl deze kinderen zich verbaal en fysiek agressief gedragen t.o.v. hun vader. 

De consulente werkt hier niet alleen mee aan ouderverstoting, ze drukt tevens een stempel op de toekomst van deze kinderen!!



No comments:

Post a Comment