Friday, July 1, 2016

Waarom kan je niet allebei gewoon handelen in het belang van de kinderen?

Die woorden zijn als “nagels op een schoolbord” aan iedereen die door een scheiding met iemand die lijdt aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis (NPD) is geweest. Terwijl echtscheiding bij een gezonde persoon het slechtste kan brengen, is een scheiding waarbij iemand met NPD is betrokken als het uitnodigen van de duivel zelf op het slagveld. De narcist verschijnt charmant, charismatisch en vertederend bij degenen die hij tegenkomt om eens buiten de rechtszaal te zijn; wordt hij berekend, manipulatief en vele malen, ronduit gevaarlijk. Ongeoefende waarnemers kunnen de situatie waarnemen als twee onvolwassen ouders die niet hun kinderen voorop kunnen zetten.

Helaas zijn veel van die ongetrainde waarnemers mensen die zijn belast met het beslissen over het lot van kinderen gevangen in het midden van deze zeer omstreden ouder gevechten. Een narcist is als de moderne versie van Dr. Jekyll en Mr. Hyde. Ik heb eens geprobeerd uit te leggen aan de rechter in mijn eigen echtscheiding dat ik niet wist wie de man linkerkant was. De man naast me in de rechtszaal was niet dezelfde man waarmee ik probeerde om samen ouder te zijn. Deze man beweerde zijn kinderen lief te hebben en meer tijd met hen te willen, nochtans; zijn acties kwamen niet overeenkomen met zijn woorden.

Lees hier het volledige artikel:
https://drive.google.com/file/d/0ByvW6-8xaRiERWVSYm9zQlRPX3M/view?usp=sharing:


No comments:

Post a Comment