Friday, February 12, 2016

De Stem van het kind - De Raad in gesprek met Villa Pinedo

Op initiatief van de Raad Rotterdam-Dordrecht organiseerde Elise Ratering, gedragsdeskundige bij de Raad voor de Kinderbescherming, een gesprek tussen raadsonderzoekers.

Het hoofddoel van dit gesprek was vooral om feedback te krijgen op het raadsonderzoek in gezag- en omgangszaken van onze belangrijkste doelgroep, het kind.

Twee belangrijke zaken springen hieruit:

- School kan het verschil maken:
School wordt door veel kinderen ervaren als een veilige haven. Ik denk dat de school het verschil kan maken voor het kind en ik zou daarom altijd de school betrekken in de voorbereiding voor het gesprek met de Raad en het kind.

- Doorvragen:
In het gesprek met het kind is doorvragen het belangrijkst. ‘Als ik oude verslagen lees van mijn gesprekken staat daar maar een derde van wat er werkelijk allemaal gebeurde thuis. Er is zoveel wat je niet weet als je niet goed doorvraagt.

Lees hier het volledige artikel:
https://drive.google.com/file/d/0ByvW6-8xaRiEMk1VWnNIdDBwa1U/view?usp=sharing:
 

Hiermee ga ik zeker in Belgiƫ aan de slag.

No comments:

Post a Comment